Provide customized training in order to match the client needs combining theoretical concepts with “real life” DBA activities:

Vast experience of Oracle Databases 9i, 10g,11g and 12c.
Master of Science degree in Database Administration at The Faculty of Automatic Control and Computer Science University POLITEHNICA of Bucharest
Oracle 11G / 12C certifications

Interviu Laurențiu Oprea

1. Care a fost momentul/contextul când v-aţi hotărât să deveniţi trainer? Ce v-a determinat să alegeţi acest domeniu?
Înca din facultate îmi doream să fiu profesor dar, contextul sistemului de învățământ m-a făcut să aleg drumul ingineriei și al lucrului în corporații. Oportunitatea a venit din partea ProManagement, în urmă cu 3 ani, atunci cand mi-au propus o colaborare pentru un curs de administrare baze de date. Am acceptat-o imediat, a fost un real succes, și de atunci colaborez foarte eficient cu ProManangement,

2. Ce lucruri aţi descoperit în momentul asumării acestui rol?
În primul rând am descoperit că meseria de trainer nu este deloc ușoară. Indiferent de dispoziție și de nivelul de energie trebuie să fii foarte activ și implicat. Pe de altă parte, am descoperit că este frumoasă, nimic nu se compară cu momentul când, la final, toate feedback-urile sunt foarte pozitive, cursanții sunt toți mulțumiți iar eu ca trainer am contribuit la bagajul lor de cunoștințe.

3. Cum v-a îmbunătăţit experienţa de trainer felul în care interacţionaţi cu oamenii? Se remarcă o diferenţă marcantă sau aţi fost dintotdeauna un spirit nativ pedagog?
Consider ca trebuie să-ți placă această meserie să fii de la început o persoană care are rabdare și careia îi face plăcere să împartă cunoștințele cu alții.

4. Cum aţi început colaborarea cu ProManagement şi care ar fi motivele pentru care această companie se menţine fruntaşă în ceea ce priveşte trainingurile de calitate?
Asa cum am menționat anterior, oportunitatea a venit din partea Pro Manangement. Motivul principal pentru care se menține o companie fruntașă este, în primul rând implicarea asiduă a echipei Pro Management de a oferi o gamă cât mai largă de cursuri alături de traineri foarte bine pregătiți.

5. Ce metode de predare preferaţi şi de ce?
În general, prefer aplicarea metodei brainstorming pentru predare alături de o orientare preponderent spre zona practică/aplicativă a prezentărilor.

6. Care sunt strategiile abordate când studenţii/ participanţii au un nivel de cunoştinţe care nu sunt compatibile cu nivelul cursului pe care îl ţineţi? Cum gestionaţi astfel de cazuri?
În general, prefer să indetific a priori cursului nevoia de educare a cursanților. Dacă identific faptul că studenții au cerut un curs mult mai avansat în raport cu nivelul cunoștințelor, am să le propun o customizare conform cu nevoile acestora. În schimb, dacă nu am putut face această identificare a nevoilor de formare, consider că metoda pe grupe de lucru unde în fiecare grupă este cel puțin un cursant mai bine pregătit este cea mai potrivită. Acest lucru va garanta fluența cursului, mai ales în partea practică, parte ce predomină cursurile predate de mine.

7. În ce măsură puteţi spune că folosiţi metode inovative de predare? Cum reacţionează cursanţii faţă în faţă cu aceste practici moderne?
Metodele folosite de mine pentru predare sunt adaptate tipului de curs pe care îl țin. Cursurile mele sunt de tipul „hard skills” și, pentru aceste tipuri de cursuri, se pretează metode la obiect. Printre ele se pot enumera: brainstorming, metode vizuale sau a studiului de caz.

8. Cum aţi defini creativitatea în raport cu domeniul dvs. şi cum poate aceasta ajuta cursanţii să devină mai performanţi? Se poate „educa” creativitatea?
Eu cred în procesul de învățare continuă și consider că în niciun moment nu trebuie să te oprești din a studia un domeniu, tot timpul trebuie să ții pasul cu schimbarile. O persoană poate fi creativă în domeniul meu atunci când adoptă această abordare.

9. Privind retrospectiv, studiile liceale sau superioare v-au trasat cariera din prezent? Sau v-aţi descoperit, dezvoltat pe parcurs fie abilităţi, fie curiozităţi care v-au propulsat în domeniul de acum?
Consider că da, studiile liceale și superioare mi-au trasat cariera din prezent. Dar nu au fost niciodată suficiente. Cum nu sunt adeptul pauzelor de la studiu, consider că rămânerea la cunoștințele dobândite din liceu și facultate este o mare greșeală. Astfel training-urile de specialitate în domeniul IT sunt un must.

10. Sistemul educativ de la ora actuală din România permite o deschidere reală spre piaţa muncii sau nu? Care sunt alternativele?
Consider că, în domeniul IT, sistemul educativ oferă o deschidere bună către piața muncii dar nu suficientă. Ponderea cea mai mare pe piața muncii o au training-urile de specialitate și certificările.

11. Care a fost cea mai interesantă experienţă din cadrul trainingurilor susţinute de dvs.?
Toate training-urile sunt la fel de speciale și interesante și asta datorită cursanților. Întotdeauna au fost cursanți care au venit cu idei noi despre diverse concepte și astfel am avut și eu întotdeauna ceva de învățat în urma unui curs.

12. Care sunt calităţile unui trainer de excepţie?
În primul rând, trebuie să fie o persoană deschisă și foarte sociabilă. Acest lucru va facilitata foarte mult interacțiunea cu studenții. În al doilea rând, trebuie să fie o persoana dinamică și energică, acest lucru va influența foarte mult dinamica training-ului. Poate cel mai important trebuie să fie expert în domeniul pe care îl predă, dacă trainer-ul nu stăpânește foarte bine domeniul pe care îl predă, acest lucru se va vedea imediat.

13. Care sunt calităţile unui cursant performant?
Orice cursant este performant dacă participă la curs cu dorința de a învăța.

14. Dacă aţi putea folosi trei cuvinte care să descrie relaţia dvs. cu ProManagement, care ar fi acelea?
Eficiență, Profesionalism, Onestitate

15. În ce măsură trainingurile oferite de ProManagement creează oportunităţi de angajare cursanţilor?
Este foarte important în zilele noastre să ai cat mai multe cursuri pentru a fi atractiv persoanelor ce se ocupa cu recrutarea. Dar, în egala masură, este important ca studenții să dea dovada asimilării informațiilor din curs prin participarea la examene de certificare.