Optimizarea comunicării publice şi a discursului politic

Optimizarea comunicării publice şi a discursului politic

Durata: 1 zi/ 8 ore 

Program: 12.30-20.30

Pret de lista: 175 Euro + TVA.

TEMATICA CURSULUI

  1. Analiza elementelor procesului de comunicare. Specificul acestora adaptat comunicării publice.

Cele șase elemente ale procesului de comunicare prezintă anumite particularități importante în cazul comunicării publice. Analiza acestora va asigura înțelegerea unor modalități de optimizare a acestui tip de comunicare.

  1. Instituţia purtătorului de cuvânt.

Purtătorul de cuvânt este un profesionist al comunicării publice, care devine o interfață a organizației, în relația cu grupurile țintă. Avantajele și dezavantajele acestei instituții vor fi analizate și contextualizate în funcție de specificul mai multor tipuri de organizații.

  1. Particularităţile managementului comunicării publice. Comunicarea în mass media.

În materia comunicării publice, prezența în mass-media poate deveni un factor de impact major asupra evoluției organizației. Care ar fi atuurile și modalitățile cele mai eficiente de a comunica în mass-media? Acestea vor face obiectul unei analize aprofundate în scopul alegerii unei modalități optime de comunicare în mass-media.

  1. Manipulare şi persuasiune în comunicarea publică şi discursul de business. Comunicarea cu grupurile populaţionale.

De esența comunicării țin două categorii conceptuale: manipularea și persuasiunea. Cât de normale sunt și care este limita până la care se poate merge? Unde trebuie să ne oprească propriul sistem etic în materia mannipulării?

  1. Managementul incidentelor de comunicare.

Incidentele de comunicare sunt circumstanțe negative în viața organnizației, dar care, paradoxal, oferă vizibilitate momentană și interes din partea publicului. Transformarea incidentului de comunicare într-o oportunitate de vizibilitate este o artă a celor mai rafinați comunicatori.

  1. Analiza discursului public.

Discursul public poate fi clasificat în funcție de mai multe criterii, analizarea fiecărui tip putând facilita înțelegerea mesajului. Utilizarea mai multor instrumente analitice conduce la extragerea informațiilor esențiale ori a celor pe baza cărora se pot realiza previziuni și prognoze.

  1. Analiza discursului diplomatic şi de politică externă.

În materia comunicării publice, discursul diplomatic și de politică externă reprezintă o formă de vârf care se bucură de o atenție specială. Analiza acestuia este apanajul unor specialiști care operează cu instrumente sofisticate ce vor fi prezentate cu această ocazie.

  1. Optimizarea managementului comunicării la nivel individual şi organizaţional.

Care sunt căile prin care poți deveni un bun comunicator? În ce măsură comunicarea publică îți poate avantaja sau dezavantaja evoluția propriei imagini publice? Analliza instrumentelor care optimizează comunicarea interpersonală și organizațională ne poate oferi rețeta prin care să devenim buni comunicatori.

Formator

Conf. univ. dr.

Petrică – Mihail MARCOCI

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X