Leadership şi optimizare psihosociologică a organizaţiei

Leadership şi optimizare psihosociologică a organizaţiei

Durata: 1 zi/ 8 ore 

Program: 12.30-20.30

Pret de lista: 175 Euro + TVA.

TEMATICA CURSULUI

  1. Abordarea psihocială a organizaţiei.

Compania este formată din indivizi, iar de natura și calitatea interacțiunilor dintre persoane și grupuri depinde climatul de muncă ce poate deveni generator sau inhibitor de eficiență economică. Conducerea nu presupune doar exercitarea autorității ci și o interacțiune psihosocială de calitate între manager și indivizii sau grupurile din cadrul organizației.

  1. Analiza componentelor organizaţionale.

Consultanța de management se bazează pe divizarea fictive a organizației în mai multe component în scopul analizării și identificării problemelor, respectiv soluțiilor pe care fiecare dintre acestea le-ar putea avea. Gândirea analitică este o condiție esențială a tabloului psiho-comportamental al managerului, mai ales în organizațiile actuale.

  1. Elemente de consultanţă de management din perspectivă psihosocială.

Noile abordări din știința managementului organizational au realizat translația de la managementul calității proceselor în organizație la managementul calității interacțiunilor într indivizi și grupuri în cadrul organizației. În contextual în care acestea afectează calitatea proceselor, cunoașterea și înțelegerea, precum și optimizarea lor devin o component obligatorie ale managementului modern.

  1. Dilemele organizării şi proiectării structurii organizaţionale.

Orice structură organizațională trebuie gândită și implementată într-un plan faptic. Proiectarea acestor structure este permanent afectată de existența unor așa numite dileme, pe care le vom analiza și înțelege în vederea creării premiselor alegerii unui model optim adaptat specificului fiecărei organizații.

  1. Autoritate formală şi informală în organizaţie.

Cum trebuie să îmi proiectez propria imagine ca manager? Sunt șeful inflexibil și autoritar sau un specialist prietenos?

  1. Leadershipul în organizaţia modernă şi în societatea contemporană.

Leadershipul reprezintă o victorie parțială a psihosociologiei asupra managementului. Ce îi trebuie managerului pentru a devein lider? Oare toți liderii sunt buni manageri? Răpunsul la aceste întrebări, precum și căile pe care poate fi identificat vor fi dezbătute în cadrul cursului.

  1. Interacţiune şi conflict în organizaţia modernă.

Conflictul/criza poate constitui sursa unui progres viitor. Managementul conflictului asigură o descărcare a unor energii negative care, dacă se produce în anumite limite, poate fi benefic pentru organizație. Pe de altă parte, se naște întrebarea în ce măsură o organizație bazată pe o acerbă competiție internă poate să nu devină o organizație profund conflictuală?

  1. Managementul carierei din perspectivă psihosocială.

Cariera și managementul carierei reprezintă părți însemnate ale raportului tranzacțional între individ și organizație. Corecta proiectare a carierei și o educare realist a așteptărilor legate de aceasta poate constitui secretul unei “vieți organizaționale” fericite.

  1. Etica managerială şi a leadershipului.

Leadershipul trebuie să se bazeze fundamental pe un sistem etic, ancorat în realitățile organizației. Ce este permis și ce nu este permis unui lider în raport cu subordonații săi sunt chestiuni care ar trebui să provoace întrebări din ambele părți pentru a evita acel fenomen păgubos, de personalizare a organizației.

  1. Studii de caz.

Formator

Conf univ. dr.

Petrică – Mihail MARCOCI

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X