INTELIGENȚĂ EMOȚIONALĂ

Curs INTELIGENȚĂ EMOȚIONALĂ

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE

Inteligenţa emoţională este mai strâns legată de obţinerea succesului decât obişnuitul coeficient de inteligenţă IQ. Aşa cum spune Daniel Goleman, autorul best-sellerului Inteligență emoțională, oamenii care dispun de inteligenţă emoţională excelează în toate domeniile vieţii. O persoană inteligentă emoţional este alertă, conştientă şi conştiincioasă. Trăieşte în universul lucrurilor aşa cum sunt ele şi nu cum şi-ar dori respectiva persoană să fie. Este complet lipsit de valoare să îţi doreşti şi să speri ca altele să fi fost circumstanţele. Totodată, este complet lipsit de valoare să îţi compari propria viaţă cu viaţa altor oameni. Orice judecată asupra felului în care lucrurile sunt generează nefericire, ineficienţă şi lipsă de acţiune. Este mult mai bine ca persoana respectivă să ia realitatea aşa cum e şi să trăiască în armonie cu ea decât să-şi petreacă timpul plângându-se, regretând, dorindu-şi diverse lucruri absurde, comparând şi judecând.

OBIECTIVE

În cadrul acestui program veţi învăţa cum să generaţi o stare mentală care să vă permită să faceţi faţă, să învingeţi şi să treceţi peste dificultăţile vieţii personale. Veţi învăţa să trăiţi prin intermediul viziunii şi scopului pe care le-aţi ales, în loc să reacţionaţi la împrejurări, întâmplări şi la cei din jur. Acest curs are drept obiective:

• înțelegerea și identificarea propriilor emoții și a paradigmelor prin intermediul cărora vă trăiţi viaţa;
• conştientizarea deciziilor din viaţă şi asumarea responsabilității pentru experienţele personale;
• întelegerea perspectivei și emoțiilor celor din jur;
• îmbunătățirea comunicării empatice;
• gestionarea stresului și a controlului în momentele dificile ale vieţii.

COMPETENȚE CE VOR FI DEZVOLTATE ÎN CADRUL CURSULUI

• Abilitatea de a conștientiza și înțelege propriile emoții;
• Abilitatea de a sesiza și înțelege emoțiile celorlalți;
• Abilitatea de a exprima propriile emoții într-o manieră constructivă;
• Abilitatea de a gestiona stările emoționale generate de stres.

METODOLOGIE

Acest curs are la bază activități de colaborare în grupuri mici și în plen, și discuții în plen cu privire la dezvoltarea propriei inteligențe emoționale. Programul oferă exerciții interactive și studii de caz, fiecare sesiune finalizându-se cu concluzii de grup și individuale pentru dezvoltarea abilităților practicate în acea sesiune.

CUI SE ADRESEAZĂ

Acest curs se adresează persoanelor care doresc să conștientizeze și să gestioneze mai bine propriile emoții în vederea auto-depășirii și pentru facilitarea obținerii de succese atât în activitatea profesională, cât și în cea personală. De asemenea, cursul se adresează și persoanelor care doresc să-și cunoască mai bine colegii sau angajații din subordine și să interacționeze mai bine cu aceștia. Nu în ultimul rând, cursul este destinat și celor care doresc să facă față mai bine situațiilor stresante de la serviciu sau din viața personală.

AGENDA

Sesiunea 1: INTRODUCERE ȘI SPARGEREA GHEȚII

Deschiderea cursului. Prezentarea participanților și a formatorilor. Instructaj protecția muncii. Așteptări și temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: MODELUL INTEGRITĂȚII

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• învăța procesul inteligenței emoționale;
• putea descrie cele patru paradigme prin intermediul cărora trăiesc oamenii și credinţele care stau la baza fiecărei;
• analiza în care dintre cele patru tipuri de paradigme se regăsesc în acest moment.
Sesiunea 3: CONTROLAȚI MOMENTELE CHEIE

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• învăța cum să răspundă la momente provocatoare sau dificile (momente cheie) din viață profesională/personală
• explora şi înţelege tiparele conform cărora răspund la momentele cheie
• analiza consecinţelor comportamentului propriu
• înțelege modalitatea de alegere a sentimentelor şi comportamentelor pozitive în cursul momentelor cheie
putea să identifice şi să acţioneze asupra distorsiunilor care decurg din interpretările proprii.
Sesiunea 4: ACCEPTAȚI REALITATEA

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• învăța să înţeleagă natura realităţii și importanţa alinierii vieţii proprii la realitate;
• învăța să accepte realităţile mai “dificile” din viaţa;
• putea să exploreze şi să se “debaraseze” de resentimente, plângeri şi aruncarea vinovăţiei pe umerii altuia;
• decide cum să trăiască “aici şi acum”.

Sesiunea 5: ASUMAȚI-VA RESPONSABILITATEA

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• învăţa sensul şi natura responsabilităţii personale;
• înţelege cum evită să își asume responsabilitatea pentru propria persoană;
• evalua dorinţa de a accepta responsabilitatea personală;
• deveni conștienți de opţiunile care sunt disponibile în viaţa;
• deveni “proprietarii” rezultatelor din viaţa proprie;
înţelege puterea şi libertatea care vin odată cu acceptarea responsabilităţii.
Sesiunea 7: DEFINIȚI-VĂ SCOPUL

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• înţelege diferenţa între trei tipuri de viziune;
• redacta propria declaraţie de scop;
• clarifica principiile călăuzitoare;
• folosi tehnica vizualizării pentru transpunerea în practică a viziunii.

Sesiunea 8: ACȚIONAȚI CU INTEGRITATE

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• înţelege semnificaţia integrităţii personale;
• conştientiza când acţionează cu integritate personală;
• fi familiarizați cu simptomele şi consecinţele trădării de sine;
• învăţa să accepte ca ceea ce „contează cel mai mult” să le guverneze peste ceea ce „contează cel mai puţin”;
• învăţa să își schimbe comportamentul astfel încât să fie în conformitate cu ceea ce este mai important pentru ei.

Sesiunea 9: CUM SĂ NE APĂRĂM DE STRES

Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
• identifica sursele stresului si etapele de propagare a stresului;
• putea enumera minim sase simptome ale stresului;
• cunoaste tehnici de combatere si de reducere a stresului

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X