Curs TEHNICI DE COMUNICARE

Curs TEHNICI DE COMUNICARE

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE
Comunicarea dintre oameni este ingredientul relaţiilor care se stabilesc între aceştia. O bună comunicare conduce la consolidarea unor relaţii puternice şi de durată, pe când o proastă comunicare aduce cu sine supărare, frustrare şi nu de puţine ori naşte conflicte.
În viaţa profesională, ca şi în cea personală, întâlnim oameni diferiţi, cu valori şi concepte de viaţă diferită, cu asteptări şi perceţii diferite, cu obiceiuri şi convingeri diferite. Nu toţi suntem la fel şi mai ales nu toţi gândim la fel, oricât de apropiaţi am fi unii de ceilalţi. De aici vine farmecul vieţii, dar şi problemele din viaţa noastră.
Cursul de faţă vă oferă o serie de mici secrete ale comunicării în cadrul unei companii care să vă ajute la consoldiarea uor relaţii profesionale bazate pe încredere şi respect reciproc.
OBIECTIVE
Cursul își propune să dezvolte abilități și competențe care ajută la îmbunătățirea comunicării şi la creșterea coeziunii echipei. Acest program de dezvoltare a competențelor manageriale vă va ajuta să dezvoltaţi :

  • o comunicare eficientă în cadrul echipei;
  • un nivel de autocunoaştere care să vă permită cu uşurinţă adaptarea la orice situaţie problematică cu care vă veţi confrunta;
  • coeziunea în cadrul echipei care să permită atingerea cu uşurinţă a performanţelor aşteptate.

METODOLOGIE
Acest program are la bază activități de colaborare în grupuri mici și în plen, precum și discuții şi analize în plen cu privire la rezultatele echipei. Programul oferă, de asemenea, exerciții interactive și studii de caz, fiecare sesiune finalizându-se cu concluzii de grup și individuale pentru dezvoltarea abilităților practicate în acea sesiune. Toate aceste concluzii pot sta la baza unui plan pentru dezvoltarea abilităților individuale care poate fi un instrument foarte util pentru manageri în a stabili și verifica acțiunile care trebuie luate după finalizarea programului.
CUI SE ADRESEAZĂ
Acest program se adresează tuturor celor care doresc să își îmbunătățească comunicarea și să creeze un sistem de comunicare deschisă și onestă între toți membrii echipei şi ai organizaţiei în ansamblul său.
AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHEȚII
Deschiderea cursului. Prezentarea participanților și a formatorilor. Instructaj protecția muncii. Așteptări și temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: NOŢIUNI GENERALE DESPRE PROCESUL DE COMUNICARE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea:

  • să definească elementele componente ale procesului de comunicare;
  • să identifice formele de comunicare şi caracteristicile lor;
  • să înţeleagă rolul şi importanţa limbajului nonverbal în comunicarea faţă-în-faţă.

Sesiunea 3: FEEDBACK-UL ŞI BARIERELE ÎN COMUNICARE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • înţelege importanţa feedback-ului şi tipurile de feedback folosite în activitatea profesională;
  • putea să identifice barierele în comunicare.

Sesiunea 4: COMUNICAREA TELEFONICĂ
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • înţelege particularităţile unei conversaţii telefonice;
  • identifica diferenţele dintre conversaţia telefonică şi ce faţă-în-faţă;
  • defini regulile unei conversaţii telefonice eficiente;
  • defini particularităţile unei comunicări prin video-conferinţă.

Sesiunea 5: TIPURI DE COMUNICATORI. TIPURI DE ŞEDINŢE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • putea identifica cele 10 tipuri de comunicatori şi caracteristicile acestora;
  • putea defini tipurile de şedinţe şi vor putea defini caracteristicile unei şedinţe eficiente.

Sesiunea 6: ASERTIVITATE IN COMUNICARE. ASCULTARE ACTIVA
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  •  identifica şi diferenţia comportamentele de tip pasiv, agresiv şi asertiv;
  •  înțelege importanța tehnicilor de ascultare activă;
  •  învăţa să elimine barierele personale in ascultare.

Sesiunea 7: AUTOCUNOASTEREA ŞI ROLUL EI ÎN COMUNICARE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  •  înţelege tipurile de comportamente umane şi rolul lor în construirea relaţiilor în cadrul echipei ;
  •  înţelege rolul şi importanţa „măstilor cotidiene” în construirea unor relaţii de muncă eficiente.

Sesiunea 8: RECAPITULAREA GENERALĂ A CURSULUI şi EVALUAREA CUNOŞTINŢELOR ACUMULATE

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X