Curs MANAGEMENTUL SCHIMBARILOR

Curs MANAGEMENTUL SCHIMBARILOR

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE
A spune ca SCHIMBAREA este parte din viata fiecarei organizatii, a fiecarei persoane, ca este la fel de sigura ca fiscul sau ca decesul, este deja un stereotip, un adevar pe care il luam ca atare si cand ne e mai greu sa o acceptam zicem „ trebuie” pentru a ne motiva sa o traim frumos.
Dar oare o facem? Dar oare stim ce inseamna ea cu adevarat in viata organizatiilor in care activam? Si cum sa o gestionam cat mai bine pentru a produce schimbarile dorite minimizandu-i aferentele riscuri?
Daca stiti deja raspunsul la toate intrebarile de mai sus, BRAVO voua! Acest curs este in egala masura adresat si voua , de vreti sa afllati instrumente noi si sa va masurati si dezvoltati competentele si abilitatile de gestiune a lor. El isi propune sa va ofere o serie de instrumente eficace si sa va dezvolte abilitatile individuale necesare in managementul schimbarii.
OBIECTIVE
Cursul își propune să dezvolte abilități și competențe si sa ofere instrumente care sa ajute la un cat mai eficient si simplu management al schimbarilor in care cursantii sunt implicati.
El este structurat astfel incat cuprinde activitati de grup si individuale, pe baza unui studiu de caz complex, care sa permita si sa dezvolte :

  • Capacitatile de intelegere a dinamicii schimbarilor si a cauzelor generatoare;
  • Intelegerea proceselor de conducere a schimbarilor si implementarea rapida si durabila a lor;
  • Abilitati de comunicare si abilitati interpersonale;
  • Capacitatea de adaptare rapida la schimbare;

METODOLOGIE
Acest program are la bază activități de game-ificare care sa permita identificarea problemelor ce pot aparea la etapele de definire a obiectivelor schimbarilor si de implementare a ei. Programul oferă, de asemenea, exerciții interactive, accentul fiind pus pe importanta definirii si urmaririi obiectivelor schimbarilor si a factorilor lor de succes. Analiza performantei fiecarui cursant se va realiza atat pe parcursul zilelor de curs cat pe baza proiectului individual ce urmeaza a fi realizat dupa absolvirea cursului.
CUI SE ADRESEAZĂ
Managerilor care isi doresc sa isi imbunatateasca abilitatile de management al schimbarilor r prin imbunătățirea comunicării, a procesului decizional de grup și crearea unui cadru de comunicare deschisă și onestă între toți membrii echipei.
Personalului de executie implicat in schimbari operationale sau organizationale.
AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHEȚII
Deschiderea cursului. Prezentarea participanților și a formatorilor. Așteptări și temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: INTELEGEREA SCHIMBARILOR. INTEGRAREA ASTEPTARILOR. PUNCTE DE VEDERE DIFERITE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
 Sa inteleaga si identifice cauzele schimbarilor
 Sa defineasca obiectivele schimbarilor la nivel de echipa de lucru si sa-si stabileasca un limbaj comun.

Sesiunea 3: PROCESELE DECIZIONALE IN SUSTINEREA SCHIMBARILOR. INPUT-URI SI OUTPUT-URI
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
 Defineasca propuneri de schimbare SMART si sa analizeze implicatiile lor la nivel de organizatie
 Inteleaga importanta criteriilor de sustinere a deciziilor de schimbare

Sesiunea 4: MODELE DE ABORDARE A SCHIMBARII. STADIILE SCHIMBARII
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:
 Identifice stadiile schimbarilor si sa-si dezvolte abilitati de conducere a acestora
 Sa inteleaga importanta si relevanta feedback-ului pozitiv

Sesiunea 5: DEFINIREA SI MASURAREA SUCCESULUI SCHIMBARII. FACTORI CRITICI DE SUCCES.
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa:
 Identifice partile interesate in schimbare si sa defineasca indicatorii de succes ai acesteia.
 Recunoasca importanta managementului fiecarei schimbari ca si proiect si sa defineasca factorii critici de succes.

Sesiunea 6: PLANUL DE COMUNICARE A SCHIMBARII
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa inteleaga dezvolte planuri de comunicare catre partile interesate si sa isi assume responsabilitati in acestea. Totodata se va pune accent pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare proactive si asertiva.

Sesiunea 7: MANAGER SI LIDER IN PROCESUL DE SCHIMBARE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa inteleaga care sunt diferentele dintre cele pozitii, sa identifice competentele cheie necesare pentru un manager respectiv lider al schimbarilor si propriile competente si abilitati ce ii ajuta in astfel de procese.
Sesiunea 8: RECAPITULARE SI INCHEIERE CURS

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X