Curs MANAGEMENTUL GESTIONARII CRIZELOR SI A CONFLICTELOR

Curs MANAGEMENTUL GESTIONARII CRIZELOR SI A CONFLICTELOR

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE
Care sunt gandurile care vă vin în minte atunci când vă gândiți la o criza sau conflict? Greu de crezut ca primul gand de raspuns este unul de bucurie… De cele mai multe ori crizele gresit gestionate aduc prejudicii semnificative organizatiilor si de cele mai multe ori nici nu se cauta temeinic solutii alternative la problemele organizatiei care au dus la criza.
Si pentru oamenii sunt partea cea mai importanta a organizatiilor, acest curs le este adresat lor. Atat persoanelor cu functii de management care au nevoie sa rezolve conflicte in cadrul echipei dar si acelora care au nevoie sa depaseasca crizele personale sau ale echipelor din care fac parte si sa descopere efectele pozitive ale conflictelor si ale proceselor de solutionare a lor.

OBIECTIVE
Cursul își propune să dezvolte abilități și competențe care ajută la intelegerea si depasirea crizelor si conflictelor in cadrul organizatiilor. Acest program de dezvoltare a competențelor vă va ajuta sa :

  • Intelegeti mecanismele si cauzele generatoare de crize si conflicte;
  • Gestionati crizelor si situatiile conflictuale ce pot aparea in relatia cu colegii, sefii, subalternii, furnizorii sau clientii companiei;
  • Intelegeti cauzele comportamentelor negative si distructive si instrumentelor pe care le aveti la indemana pentru a le transforma in comportamente profesionale, asertive si pozitive;
  • Dezvoltarea acelor abilitati de comunicare utile in prevenirea, gestionarea, medierea sau negocierea unor conflicte.

METODOLOGIE
Acest program are la bază activități individuale de identificare a stilurilor proprii de actiune in caz de conflict si apoi mai multe activitati de colaborare în grupuri mici urmata de discuții în plen cu privire la rezultatele echipei. Programul oferă, de asemenea, exerciții interactive și studii de caz, fiecare sesiune finalizându-se cu concluzii de grup și individuale pentru dezvoltarea abilităților practicate în acea sesiune. Toate aceste concluzii pot sta la baza unui plan pentru dezvoltarea abilităților individuale care poate fi un instrument foarte util pentru manageri în a stabili și verifica acțiunile care trebuie luate după finalizarea programului.

CUI SE ADRESEAZĂ
Managerilor care isi doresc sa isi imbunatateasca abilitatile de gestionare a crizelor si conflictelor prim imbunătățirea comunicării, a procesului decizional de grup și crearea unui cadru de comunicare deschisă și onestă între toți membrii echipei.
Personalului de executie care consuma mult timp si energie in solutionarea conflictelor ce nu sunt intotdeauna duse la bun sfarsit.

AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHEȚII
Deschiderea cursului. Prezentarea participanților și a formatorilor. Așteptări și temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Diferenta intre criza si conflict. Stadiile dezvoltarii conflictelor

Sesiunea 2: DEFINIREA SI INTELEGEREA CRIZELOR SI A CONFLICTELOR
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • Sa inteleaga si identifice sursele conflictelor si crizelor
  • Sa inteleaga etapele conflictelor
  • Fi capabili sa isi identifice stilul personal de abordare a conflictelor

Sesiunea 3: PUTERE SI POZITIE
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • Inteleaga Harta puterii si identifice tipuri de putere intalnite intr-o criza sau conflict
  • Intelegerea pozitiei proprii in conflictele cu colegii de pe diverse niveluri ierarhice
  • Solutii bazate pe tipurile de putere pentru gestionarea conflictelor

Sesiunea 4: PREVENIREA CRIZELOR SI CONFLICTELOR
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • Inteleaga si utilizeze empatia si asertivitatea pentru evitarea confruntarilor
  • Sa identifice si exerseze modul potrivit de a oferi feedaback negativ
  • Sa inteleaga importanta si relevanta feedback-ului pozitiv

Sesiunea 5: TEHNICI DE REZOLVARE A CONFLICTELOR (I)
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa inteleaga si aplice tehnici de rezolvare a conflictelor, utilizand strategiile prezentate:

  • De minima eficienta: persuasiunea, coalitiile, constrangerea..
  • De medie eficienta: apelurile, medierea, confruntarile

Sesiunea 6: TEHNICI DE REZOLVARE A CONFLICTELOR (II)
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa inteleaga si aplice tehnici de rezolvare a conflictelor, utilizand strategiile prezentate:

  •  De maxima eficienta: identificarea obiectivelor comune, negociere integrativa, restructurare sarcini/structura organizationala

Sesiunea 7: TIPOLOGII DE MANAGERI SI COLEGI CU COMPORTAMENT CONFLICTUAL SI MODALITATI DE ABORDARE A ACESTORA
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor putea sa:

  • identifice tipologiile de manageri si colegi cu conportament conflictual
  • sa inteleaga ce este comunicarea eficienta si cum poate fi ea utilizata ca mijloc de rezolvare a conflictelor
  • sa construiasca si mentina relatii bune cu cei din jur

Sesiunea 8: RECAPITULARE SI INCHEIERE CURS

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X