Curs MANAGEMENTUL ECHIPEI

Curs MANAGEMENTUL ECHIPEI

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE
Organizatiile pot avea un avantaj competitiv daca au in componenta lor echipe înalt performante. A construi o echipa este un lucru facil, dar provocarea este de a actiona asupra ei pentru a obtine performante importante in functionarea ei.

Cursul de fata isi propune sa ofere cadrul necesar functionarii unei echipe si sa analizeze responsabilitatile membrilor echipei si actiunile pe care un manager le poate face pentru ca echipa sa fie competitiva si sa performeze la capacitate maxima.
OBIECTIVE
Cursul va analiza si va prezenta metode de abordare pentru consolidarea unor echipe eficiente. Obiectivele cursului sunt:
• Intelegerea modului de a interactiona in echipe si a caracteristicilor unei echipe eficiente;
• Tipuri de management si efectul acestora asupra motivatiei angajatilor;
• Delegare Versus Micromanagement;
• Feedbackul de performanta si monitorizarea acesteia;
• Construirea unei echipe: maximizarea punctelor forte ale membrilor si dezvoltarea.
METODOLOGIE
Acest program are la baza activitati de colaborare in grupuri mici si in plen, si discutii in plen cu privire la rezultatele echipei. Programul ofera intormatii despre tipurile de echipe ce pot fi formate in cadrul unei organizatii, precum si exercitii si studii de caz, realizate pe baza propunerilor de proiect alese de cursanti.
Competentele care vor fi dezvoltate in cadrul cursului sunt:
• Abilitati de comunicare eficienta in cadrul echipei;
• Abilitatea de delegare si de monitorizare a evolutiei realizarii obiectivelor;
• Abilitatea de a oferi feedbackul de performanta.

CUI SE ADRESEAZA
Acest program se adreseaza persoanelor care conduc diferite echipe in cadrul unei organizatii, dar si membrilor acestor echipe.

AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHETII
Deschiderea cursului. Prezentarea participantilor si a formatorilor. Instructaj protectia muncii. Asteptari si temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: Definirea echipei
• Ce este o echipa?
• Diferenta dintre echipa si grup
• Prezentarea obiectivelor unei echipe
• Exercitii practice: stabilirea obiectivelor echipelor din care cursantii fac parte

La finalul acestei sesiuni, participantii vor:
putea enumera principalele obiective ale diferitelor compartimente din cadrul unei organizatii.
Sesiunea 3: Tipurile de echipe intr-o organizatie si managementul acestora
• Tipuri de echipe intr-o organizatie: echipa functionala, echipa matriciala, echipa pe proiect, relatiile intre diferiti membri ai echipelor
• Exercitii practice: Lucru pe grupe – avantaje si dezavantaje ale celor 3 tipuri de echipe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • cunoaste tipurile de echipe ce pot exista intr-o organizatie.

Sesiunea 4: Rolurile functional si psihologice pentru o echipa.
• Prezentarea tipurilor de roluri in cadrul unei echipe
• Studiu de caz: Testul Belbin – fiecare cursant isi realizeaza propriul test si interpreteaza rezultatele in concordanta cu responsabilitatile lui in cadrul organizatiei din care face parte

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:
• intelege importanta stabilirii rolurilor intr-o echipa.

Sesiunea 5: Etapele de evolutie a unei echipe
• Prezentarea etapelor de evolutia a unei echipe
• Exercitii practice: Actiuni pe care managerul le poate intreprinde pentru a realiza o echipa performanta – motivarea

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  •  putea caracteriza evolutia unei echipe.

Sesiunea 6: Caracteristicile unei echipe eficiente
• Elemente principale ale echipei eficiente
• Exercitii practice: Lucru pe grupe – definirea elementelor ce caracterizeaza echipa eficienta
• Elemente care blocheaza lucrul in echipa

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • defini o echipa eficienta si elementele caracteristice ei

Sesiunea 5: Delegare vs. Micromanagement
• Procesul de delegare
• Etape in delegare
• Micromanagement – elemente caracteristice
• ELemente comune si elemente specifice delegarii si micromanagementului
• Exercitii practice: Lucru pe grupe – studiu de caz: Intocmire rapoartele de activitate in cadrul unui department prin delegare si micromanagement

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • putea utiliza eficient procesul de delegare
  • stabili repere unei delegari eficiente
  • putea evita folosirea micromanagementului

Sesiunea 6: Feedback
• Definirea feedback-ului
• Metode de acordare feed-back – tehnica sandwich
• Exercitii practice: Lucru pe grupe: Acordarea feedback-ului privind un raport de activitate

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:
• avea informatiile necesare acordarii unui feed-back pozitiv

Sesiunea 7: Solutionare conflicte in echipei de proiect
• tipuri de colegi/clienti
• motivarea membrilor echipei de proiect
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • constientiza influenta caracterelor umane asupra realizarii activitatilor proiectului
  • aplica metode de motivare a membrilor echipei de proiect.

Sesiunea 8: Recapitulare
Pana la finalul acestui curs, participantii vor putea aplica tehnicile invatate pentru a lucra intr-o echipa eficienta

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X