Curs MANAGEMENT DE PROIECT

Curs MANAGEMENT DE PROIECT

Durata curs: 2 zile
INTRODUCERE
Tot mai frecvent auzim sau citim despre proiecte, despre persoane care lucreaza la un proiect sau intr-un proiect.
Proiectele se realizeaza ca raspuns la necesitatea de dezvoltare a unei organizatii si raspund unei nevoi sau probleme aparute in organizatie.
Avandu-si originea in sectorul constructiilor, managementul proiectelor s-a extins si a fost adoptat ca un panaceu universal pentru tot felul de probleme din lumea afacerilor, social, infrastructura, etc.

Cursul de fata isi propune sa ofere cadrul necesar pentru definirea si realizarea unui proiect, detalii despre „firul rosu” necesar obtinerii unui proiect de succes atat din punct de vedere a echipei de proiect cat si din punctul clientului de vedere.
OBIECTIVE
Cursul isi propune sa stabilleasca etapele necesare si suficiente pentru realizarea unui proiect si sa defineasca etapele de dezvoltare si implementare ale unui proiect.
Obiectivele cursului sunt
• Identificarea etapelor unui proiect;
• Intelegerea importantei stabilirii obiectivelor si a unei strategii;
• Estimarea si asigurarea resurselor preferabile realizarii proiectului;
• Estimarea, cuantificarea si controlul riscurilor proiectului;
• Estimarea si gestionarea eficienta a bugetului proiectului.
METODOLOGIE
Acest program are la baza activitati de colaborare in grupuri mici si in plen, si discutii in plen cu privire la rezultatele echipei. Programul ofera prezentarea teoretica a instrumentelor folosite in managementul de proiect, precum si exercitii si studii de caz, realizate pe baza propunerilor de proiect alese de cursanti.
Competentele care vor fi dezvoltate in cadrul cursului sunt:
• Abilitati de prioritizare a activitatilor cheie ale proiectelor;
• Abilitati de identificare a riscurilor si de control eficient a masurilor adoptate pentru minimizarea acestora;
• Abilitati de comunicare activa cu membrii echipei;
• Abilitati de rezolvare a starilor conflictuale.

CUI SE ADRESEAZA
Acest program se adreseaza persoanelor care sunt implicate in realizarea proiectelor organizatiilor din care fac parte.
AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHETII
Deschiderea cursului. Prezentarea participantilor si a formatorilor. Instructaj protectia muncii. Asteptari si temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: Initierea proiectului
• Definirea proiectelor si a constrangerilor.
• Definirea managementului de proeict
• Ciclul de viata al proiectului
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • cunoste etapele principale desfasurarii unui proiect
  • cunoaste principalele responsabilitati ale managerului de proiect.

Sesiunea 3: Fundamentarea proiectului si elaborarea propunerii de proiect.
• Stabilirea obiectivelor unui proiect
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:
• intelege importanta stabilirii obiectivelor proiectului – factori de success ai proiectului.

Sesiunea 4: Planificarea proiectului: Alcatuirea structurii proiectului pe faze, pachete de activitati si estimarea duratei proiectului
• Work brakedown structure (WBS), Product brakedown structures (PBS)
• Exercitii practice: Lucru pe grupe
• Calendarul de implementare al proeictului – Graficul GANTT

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  •  intelege inportanta folosirii instrumentelor WBS si PBS in planificarea proiectelor
  • estima durata de realizare a proiectului.

Sesiunea 5: Planificarea proiectului: Necesarul de resurse aferente activitatilor, Estimarea costurilor aferente pe activitati
• Definirea resurselor necesare pentru fiecare activitate
• Estimarea costurilor aferente fiecarei activitati – Cost brakedown structure (CBS)
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  • defini resursele proiectului
  • estima bugetul proiectului.

Sesiunea 6: Comunicarea in proiect
• Matricea de comunicare a proiectului
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  •  determina modul in care echipa de proiect comunica pe durata proiectului

Sesiunea 7: Riscurile proiectului
• Etape principale in managementul riscurilor
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  •  identifica riscurile posibile aferente activitatilor proeictului
  • cuantifica si ierarhiza riscurile unui proiect
  • identifica metode de abordare pentru minimalizarea efectelor riscurilor asupra proiectului

Sesiunea 8: Executie – implementare a proiectului – Monitorizarea si controlul
• Metoda valorii dobandite – instrument folosit in monitorizarea proeictului
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:
• avea informatiile necesare folositii metodei valorii dobandite in monitorizarea si controlul derularii proiectului
Sesiunea 9: Solutionare conflicte in echipei de proiect
• tipuri de colegi/clienti
• procesul de delegare
• motizarea membrilor echipei de proiect
• Exercitii practice: Lucru pe grupe

Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor:

  •  constientiza influenta caracterelor umane asupra realizarii activitatilor proiectului
  • aplica metode de motivare a membrilor echipei de proiect.

Sesiunea 10: Recapitulare
Pana la finalul acestei sesiuni, participantii vor avea imaginea de ansamblu a principalelor instrumente folosite in managementul de proiect

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X