Curs LUCRUL ÎN ECHIPĂ ŞI COLABORARE INTEREDEPARTAMENTALĂ

Curs LUCRUL ÎN ECHIPĂ ŞI COLABORARE INTEREDEPARTAMENTALĂ

Durata curs: 2 zile

INTRODUCERE
În orice echipă, colaborarea şi cooperarea pentru obţinerea rezultatelor care să conducă la atingerea obiectivelor de performanţă ale acesteia reprezintă elementele esenţiale ale succesului.
Oamenii însă sunt diferiţi, au nevoi şi aşteptări diferite, au convingeri şi percepţii diferite, au moduri de comportament şi de reacţie diferite. A lucra bine împreună când ne întâlnim pentru prima dată, dar şi atunci când ne cunoaştem şi am dezvoltat deja unele relaţii de amiciţie sau chiar de prietenie în întâlnirile accidentale în pauzele de lucru sau la un eveniment social organizat de companie, nu este un proces uşor şi de multe ori conduce la schimbări radicale de atitudine şi chiar poate declanşa conflicte greu de stins.
Cursul de faţă vă oferă câteva din micile serete ale mdoului în care puteţi, în calitate de manageri, dar şi de simpli membri ai unei echipe, să construiţi relaţii eficiente, funcţionale, bazate pe încredere, respect şi sprijin reciproc pentru a putea atinge cu succes obiectivele echipei.
OBIECTIVE
Cursul își propune să dezvolte abilitățile și competențele necesare pentru lucrul în echipă. Acest program de dezvoltare a competențelor de lucru în echipă vă va ajuta să :

  • înţelegeţi importanţa cooperării şi colaborării eficiente în cadrul echipei;
  • definiţi corect modul în care echipa este structurată astfel încât să îşi poată defini singură normele cele mai potrivite de lucru pentru a rezolva sarcinile alocate;
  • îmbunătăți relaţiile în cadrul echipelor şi să eficientizaţi cooperarea dintre membrii acesteia.

METODOLOGIE
Acest program are la bază activități de colaborare în grupuri mici, precum și discuții şi analize în plen cu privire la rezultatele echipei. Programul oferă, de asemenea, exerciții interactive și studii de caz, fiecare sesiune finalizându-se cu concluzii de grup și individuale pentru dezvoltarea abilităților practicate în acea sesiune. Toate aceste concluzii pot sta la baza unui plan pentru dezvoltarea abilităților individuale care poate fi un instrument foarte util pentru manageri în a stabili și verifica acțiunile care trebuie luate după finalizarea programului.
CUI SE ADRESEAZĂ

Acest program se adresează managerilor / leaderilor echipelor, dar şi celor care sunt membri simpli şi care doresc să îşi îmbunătăţeasca competenţele şi abilităţile de colaborare şi cooperare în cadrul echipelor de lucru.
AGENDA
Sesiunea 1: SPARGEREA GHEȚII
Deschiderea cursului. Prezentarea participanților și a formatorilor. Instructaj protecția muncii. Așteptări și temeri. Prezentarea obiectivelor cursului.
Sesiunea 2: LEADERESHIP ŞI ECHIPA DE ÎNALTĂ PERFORMANŢĂ
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • înțelege ce este o echipă de înaltă performanţă şi care este rolul şi importanţa leadership-ului pentru succesul echipei;
  • învăţa să recunoască un leader şi care sunt stilurile de leadership cel mai eficiente.

Sesiunea 3: CULTURA ŞI PUTERE MANGERIALĂ
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • înţelege ce reprezintă şi influenţa culturii organizaţionale, departamentale şi de echipă asupra membrilor echipei şi a modului în care aceştia obţin rezultatele aşteptate;
  • identifica formele de cultură şi pârghiile de putere managerilă folosite de manageri pentru a conduce echipele;
  • vor defini consecinţele modului în care este condusă echipa asupra oamenilor şi a rezultatelor pe care aceştia le obţin.

Sesiunea 4: COMUNICARE ŞI FEEDBACK
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  • şti să definească elementele componente ale procesului de comunicare în echipă;
  • înţelege importanţa feedback-ului şi a modului de utilizare a acestuia în cadrul echipei.

Sesiunea 5: CONSTRUIREA UNUI CLIMAT MOTIVAŢIONAL ÎN CADRUL ECHIPEI
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  •  înţelege importanţa construirii unui climat în echipă în care membrii acestiea să se simtă motivaţi şi implicaţi;
  • identifica cu uşurinţă aspectele care relevă felul şi nivelul de motivaţie a angajaţilor şi vor defini măsurile corespunzătoare pentru creşterea implicării şi motivării membrilor echipei.

Sesiunea 6: FORMAREA ECHIPEI
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  •  înţelege importanţa repartizării sarcinilor în cadrul echipei, pe baza tipului de sarcini necesare atingerii obiectivelor acesteia;
  •  realiza unui plan de repartizare a sarcinilor în cadrul echipei.

Sesiunea 7: MANAGEMENTUL CONFLICTULUI
Până la finalul acestei sesiuni, participanții vor:

  •  înţelege care sunt sursesle de conflict într-o echipă şi care sunt strategiile principale de răspuns într-o situaţie de conflict;
  • vor realiza un plan de rezolvare a conflictului.

Sesiunea 8: RECAPITULAREA GENERALĂ A CURSULUI şi EVALUAREA CUNOŞTINŢELOR ACUMULATE

Verifica data de incepere a cursului dorit si rezerva online un loc sau trimite o cerere de rezervare pentru un curs care nu are stabilita urmatoarea data de incepere.
X